قوانین و مقررات

قوانین و مقررات

شرایطی که برای استفاده از سرویس ها باید در نظر گرفت :

کلیه نمایندگان فروش و مشتریان (کاربران ) شرکت هاست کلیک موظف به رعایت شرایط و قوانین وضع شده توسط شرکت می باشند و استفاده از سرویس های این شرکت به منزله قبول قوانین ذیل می باشد.

1- Port Scan-Phishing-Scam– تلاش برای نفوذ غیر مجاز: در صورت شناسایی کاربرانی که به هر نحوی قصد نفوذ و دسترسی غیر مجاز به سرورها و اطلاعات سایر کاربران را دارند ، سرویس کاربر متخلف بدون هماهنگی با وی سریعا مسدود و کلیه اطلاعات حذف خواهد شد.

2- ارسال انبوه ایمیل (Spam): سرویس کاربرانی که اقدام به ارسال ایمیل های تبلیغاتی و انبوه (که به اصطلاح اسپم گفته می شود) می کنند بدون هماهنگی با آن ها مسدود می شود.

3- فعالیت در زمینه هک ، کرک و امنیت: کلیه فعالیت هایی که در زمینه آموزش هک ، کرک ، امنیت و موارد خرابکارانه از این دست، بر روی سرورها و میزبانی وب شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک قدغن می باشد و در صورت مشاهده ، سرویس کاربر سریعا مسدود می شود

4- تروجان – ویروس – اسکریپت های مخرب : استفاده ازهر گونه  تورجان ، شل و اسکریپت به زبان های مختلف برنامه نویسی برای ایجاد دسترسی غیر مجاز به منابع سرورها و سایت های مربوط به شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک مجاز نمی باشد و در صورت بارگذاری این گونه برنامه ها حتی فقط برای تست ، بدون هماهنگی ، سرویس کاربر مسدود می شود.

5- نصب اسکریپت های دانلود فایل(URL Download-Leecher) : کاربران سرویس هاست اشتراکی شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک مجاز به نصب اسکریپت هایی که از سایت های مثل rapid share ،Mega Upload  و Hot file و Torrent و … فایل دانلود می کنند (که معمولا به لیچر-Leecher معروف هستند) نمی باشند و در صورت مشاهده ، سرویس کاربر ، بدون هماهنگی مسدود می شود

6- سایت های ارائه خدمات میزبانی رایگان (فایل هاستینگ ، سایت هاستینگ و استفاده به عنوان هاست دانلود ):این قبیل سایت ها بر روی سرویس های هاست اشتراکی شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک قابل میزبانی نبوده و به محض مشاهده بدون اطلاع قبلی سرویس کاربر ، مسدود خواهد شد.

7- استفاده بیش از حد از منابع: کلیه کاربران موظف هستند از منابع سرور متناسب با محدودیت های سرویس خود استفاده نمایند، در صورتی که به هر دلیل استفاده کاربر از منابع سرور بیش از حد تعیین شده سرویس او باشد ، سرویس کاربر مسدود خواهد شد و ملاک تشخیص این استفاده بیش از حد ، سیستم های مانیتورینگ و تکنسین های فنی شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک خواهد بود.
8.در صورت هک شدن وب سایت کاربر به دلیل عدم رعایت موارد امنیتی .وب سایت، مسدود شده و کاربر موظف است سریعا اقدام به رفع مشکل نماید-در صورتی که این هک باعث اختلال در سرور شود کاربر موظف به پرداخت خسارت است

برای کاربران سرویس میزبانی وب حد مجاز استفاده از پردازش گر 1 هسته و از رم 1024 مگابایت در بازه زمانی یک دقیقه می باشد و کاربران سرورهای مجازی و اختصاصی طبق موارد مندرج در اطلاعات سرویس ها مجاز به استفاده از منابع می باشند.

همچنین مشکلاتی که به صورت آنی در روزهای تعطیل به وجود بیایند بدون اطلاع قبلی سرویس از دسترس خارج شده و رفع میگردد.

9.تنظیمات امنیتی سرور و فعال سازی یا غیر فعال سازی توابع با صلاح دید مدیر سرور شرکت هاست کلیک انجام می شود.

نحوه ی فعال سازی و تحویل سرویس

1- کلیه کاربران موظف می باشند برای ثبت نام در سایت ، اطلاعات مربوطه را به صورت دقیق و معتبر وارد نمایند در صورتی که به هر دلیل اطلاعات ،ناقص یا غیر واقعی باشد کلیه سرویس های کاربر در حالت تعلیق قرار می گیرد و هزینه سرویس ها قابل برگشت نمی باشد لذا تنها با ارائه اطلاعات صحیح و معتبر، سرویس های کاربر از حالت تعلیق خارج و فعال می گردد.

2- کلیه تغییر اطلاعات کاربر در سیستم مانند تغییر ، نام و نام خانوادگی ، ایمیل، شماره موبایل ، آدرس و کد پستی و… صرفا با ارائه اسکن کارت ملی معتبر از طرف کاربر اعمال خواهد شد
در صورت عدم ارائه شماره موبایل یا ایمیل صحیح مسئولیت عدم دریافت اخبار و هشدار های سیستم به عهده کاربر است.

3-برای تغییر ایمیل حساب های کاربری که سرویس دائمی (Life time) دارند و یا انتقال سرویس های دائمی (Life time) به حساب کاربری مشترک دیگر ،اسکن کارت ملی و هزینه ای معادل 25 درصد هزینه کل سرویس دریافت خواهد شد.

4- هزینه کلیه سرویس هایی که به قیمت دلار مرتبط می باشند (مانند لایسنس ها، دامنه های بین المللی ، سرورهای خارج از کشور و…) به نرخ دلار روز حساب خواهد شد و صورت حساب های کاربران با توجه به این نرخ بروزرسانی خواهند شد.

5- ثبت رایگان دامنه ملی برای سرویس های میزبانی وب تنها در زمان ثبت سفارش مقدور خواهد بود.

6- کلیه سرویس های میزبانی اشتراکی پس از تایید پرداخت کاربر به صورت آنی تحویل داده می شود اما دربرخی از موارد ممکن است تا 2 روز کاری فعال سازی سرویس به عقب بیافتد.

7- کلیه سرورهای مجازی پس از تایید پرداخت کاربر به صورت آنی تحویل داده می شود و نصب و پیکربندی اولیه سرورها (سرورهایی که شامل این خدمات می گردد) حداکثر تا 2 روز کاری انجام خواهد شد.

8- کلیه سرورهای اختصاصی بین 2 تا 7 روز کاری بعد از عقد قرار داد و تایید پرداخت کاربر تحویل داده خواهد شد.

9- کلیه سرورهای میکروتیک حداکثر تا 2 روز کاری و پس از تایید پرداخت کاربر ، تحویل داده خواهد شد.

 

10- کلیه سرورهای اختصاصی با توجه به موجودی قطعات شرکت ، اسمبل (سرهم کردن )و تحویل داده خواهد شد.

11- فعال سازی فضای بک آپ رایگان برای سرور هایی که شامل این سرویس می گردند تنها با ارسال درخواست به واحد مربوطه (فروش ) و بین 1 تا 3 روز کاری انجام خواهد شد.

12- زمان پرداخت کلیه خدمات اضافه ای که برای سرویس ها توسط کاربر تهیه می شود (مانند رم اضافه ، هارد اضافه ، بسته های مدیریت سرور و …) زمان سر رسید سرویس اصلی مشترک خواهد بود و زمان سفارش خدمات اضافه به هیچ عنوان مبنای محاسبات قرار نخواهد گرفت.

13- کلیه درخواست های ثبت دامنه پس از تایید پرداخت کاربر به صورت آنی به ثبت کننده های ملی یا بین المللی ارسال خواهد شد امادر برخی از موارد ممکن است تا 2 روز کاری ثبت و تحویل دامنه به تعویق بیافتد.

14- فعال سازی دامنه های IR مستلزم تایید شدن نام دامنه توسط سایت فیزیک نظری ایران (Nic.ir) می باشد لذا درصورت درخواست مدارک (اسکن کارت ملی، روزنامه رسمی و…) ، تعهد نامه و… برای ثبت دامنه از طرف سایت فیزیک نظری ایران ، کاربر موظف به ارسال مدارک به ایمیل info@nic.ir می باشد و از آن جایی که این کار توسط نیروی انسانی صورت می گیرد کلیه دیرکردها در ثبت دامنه های ملی متوجه سایت فیزیک نظری ایران خواهد بود و شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک به هیچ وجه پاسخ گوی این گونه مشکلات نخواهد بود.

15- شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک صرفا واسطه ثبت ، تمدید و انتقال دامین های کاربر در شرکت های خارجی و داخلی است و هرگونه عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی یا ثبت کننده دامنه ملی و یا تحریم نسبت به ثبت و یا تمدید یا مالکیت دامنه به هر دلیل ، مسئولیتی را متوجه شرکت نخواهد کرد.

16- اگر خریدار در حین سفارش دامنه ای باشد و ثبت کنندگان بین المللی یا ثبت کننده  دامنه ملی ، آن دامنه را به هر دلیلی ثبت نکند و یا در حین تکمیل مراحل ثبت ، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت شود و یا مراحل انتقال دامنه به پنل شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک به هر دلیل کامل نگردد ، شرکت تنها موظف به بازگرداندن هزینه سفارش آن دامنه به عنوان اعتبار به حساب خریدار در پورتال کاربران و یا پنل ثبت دامنه نمایندگان می باشد و هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

17- خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیت دامنه تحقیق لازم را به عمل آورده باشد وشرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک در صورت ادعای حق از طرف شخص ثالث مورد تائید شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک و مراجع ذیصلاح ایرانی وبین المللی ، دامنه مورد نظر را مسدود و به حکم مراجع قضایی و یا قوانین بین المللی برای تعیین تکلیف دامنه عمل می نماید.

18- در صورتی که برای هر یک از سرویس های کاربران تخلفی گزارش شود ، کاربر می پذیرد که شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک مجاز می باشد تا با ورود به سرویس کاربر اطلاعات و فایل های غیرمجاز را پاک سازی کند.

19- در صورت عدم فعال سازی سرویس (اعم از هاست میزبانی، سرورمجازی، دامنه و …) در مدت زمان تعیین شده ، کاربر موظف می باشد با ارسال تیکت به واحد فروش ، تاخیر در تحویل سرویس را گزارش دهد.

نحوه پرداخت هزینه سرویس

۱ – کلیه فاکتورها 7 روز قبل از سر رسید سرویس توسط سیستم فروش شرکت به صورت خودکار ایجاد خواهد شد.

۲ – در صورت عدم پرداخت هزینه سرویس تا سر رسید صورت حساب مربوط ،سرویس کاربر به صورت خودکار توسط سیستم فروش به حالت تعلیق در می آید.

۳ – در صورت عدم پرداخت صورت حساب تا 24 ساعت بعد از زمان سر رسید کلیه سرویس های کاربر از طرف شرکت لغو شده  قلمداد می گردد و شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک هیچ تعهدی در خصوص نگهداری اطلاعات و بک آپ کاربر نخواهد داشت.

۴ – به جهت اینکه سرورهای مجازی منابع سرور را به صورت انحصاری به خود اختصاص می دهند ، کاربر حداکثر 24 ساعت قبل از ‏سر رسید وظیفه دارد برای لغو یا تمدید سرویس خود اقدام ‏نماید و در غیر این صورت شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک سرویس مشترک را لغو شده قلمداد خواهد کرد.

۵ – کلیه کاربران سرور اختصاصی موظف می باشند 15 روز قبل از زمان سر رسید سرور، هزینه سرور اختصاصی را پرداخت کنند در غیر اینصورت درخواست کنسل شدن سرور به دیتاسنتر اعلام خواهد شد.

۶ – هزینه کلیه لایسنس هایی که توسط شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک تهیه شده می بایست حداکثر 48 ساعت قبل از سر رسید لایسنس پرداخت گردد در غیر این صورت تمدید لایسنس توسط شرکت امکان پذیر نخواهدبود.
۷ – در صورت عدم پرداخت صورت حساب تا 3 روز بعد از زمان سر رسید، 15درصد هزینه سرویس به عنوان جریمه در صورتحساب مشترک منظور خواهد شد و ارائه فول بک آپ برای انتقال یا تمدید سرویس منوط به پرداخت صورت حساب خواهد بود
حداکثر زمان لازم برای دانلود بک آپ 24 ساعت است و بعد از تعهدی متوجه شرکت نخواهد بود

8- در صورتی که پهنای باند مصرف شده سرویس کاربر به بیش از 90 درصد حد مجاز خود برسد سیستم به صورت خودکار اخطاری برای کاربر ارسال خواهد کرد لذا مسئولیت عدم توجه کاربر نسبت به خرید پهنای باند اضافه و مسدود شدن سرویس به عهده کاربر می باشد.

9- پهنای باند کلیه کاربران (سرویس میزبانی وب ، سرورهای مجازی و اختصاصی و…) تا اولین روز ماه میلادی اعتبار خواهد داشت لذا به هیچ عنوان پهنای باند مازاد بر مصرف کاربر  قابل انتقال به ماه های بعد نخواهد بود.

10- شایان ذکر است که در صورت پرداخت دیرتر از موعد صورت حساب توسط کاربر ، هیچ تغییری در تاریخ سر رسید بعدی سرویس از طرف شرکت اعمال نخواهد شد.

11- هر گونه اعتبار مالی در پنل کاربران یا نمایندگان (میزبانی وب ، دامنه ، سرور مجازی و … ) تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت به حساب بانکی و یا جابجایی بین کاربران نمی باشد و صرفا برای پرداخت های آینده در سیستم قابل استفاده می باشد.

12- قیمت های درج شده در سایت تا پایان مدت زمان قرارداد هر کاربر معتبر می باشد و در صورت هر گونه تغییر در قیمت ها، قرارداد کاربر با نرخ جدید قابل تمدید خواهد بود.

13.درخواست فاکتور رسمی مبلغ 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به هزینه شما اضافه می کند.

پشتیبان گیری اطلاعات

1- شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک فقط بر روی کلیه سرویس های نمایندگی و میزبانی اشتراکی وب به صورت هفتگی و ماهانه نسخه پشتیبان تهیه می کند و این نسخه ها بر روی سرورهای پشتیبان شرکت نگهداری می شود.

2- شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک هیچ گونه تعهدی در قبال وجود یا صحت بک آپ های تهیه شده از سایت های کاربران ندارد.

3- هزینه ری استور کردن بک آپ های شرکت یا در اختیار قرار دادن برای انتقال،معادل150هزارریال می باشد.

تبصره : اکانت های حذف شده 30 هزار تومان هزینه دریافت بک آپ از دیتا سنتر ( در صورت موجود بودن ) و ری استور بک آپ خواهند داشت

4- در کلیه سرویس های میزبانی وب ، سرورهای مجازی و اختصاصی تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سرور بر عهده کاربر می باشد.

 

چگونگی کنسل شدن سرویس توسط کاربر

1- کلیه کاربران موظف می باشند قبل از خرید هرگونه سرویس از شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک نسبت به انطباق خواسته ها و نیازهای خود با سرویس ارائه شده توسط شرکت اطمینان حاصل کنند.در صورتی که به دلیل عدم ارسال سئوالات پیش از خرید توسط خریدار ، سرویس ارائه شده با انتظارات کاربر مطابقت نداشته باشد هیچ هزینه ای قابل عودت نخواهد بود.

2- کلیه سرویس های شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک در صورتی که دارای مشکل فنی باشند ، کاربر می تواند حداکثر طی 48 ساعت برای عودت کل وجه پرداختی خود اقدام کند که در این صورت هزینه های غیرقابل برگشت مثل دامین  ، IP ، لایسنس و … از کل مبلغ دریافتی کسر شده و مابقی برگشت داده می شود به عبارت دیگر هزینه ای که فقط مربوط به سرویس شما می باشد ، برگشت داده خواهد شد.در نظر داشته باشید که (ملاک تشخیص نقص فنی کارشناسان شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک می باشند).

3-  کاربر موظف است قبل از ارسال درخواست عودت وجه ، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از روی سرویس های شرکت منتقل کند و پس از لغو کردن سرویس و برگشت هزینه هیچ تعهدی نسبت به نگهداری فایل ها و اطلاعات کاربر وجود نخواهد داشت.

4 – در صورتی که کاربر (به جزء کاربران سرور اختصاصی که در بند های بعدی اشاره شده است) قصد کنسل کردن سرویس خود را دارد بایستی ۷ روز قبل از پایان قرار داد و یا زمان تمدید سرویس خود ، این موضوع را به واحد مالی اطلاع دهد در غیر اینصورت موظف به پرداخت هزینه دوره بعد خواهد بود و شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک طبق قوانین جرایم اینترنتی با کاربر متخلف برخورد خواهد کرد.

5- در صورتی که کاربر پس از کنسل کردن سرویس و تمام شدن مدت زمان سرویس بخواهد به سرویس خود دسترسی داشته باشد – در صورتی که سرویس او حذف نشده باشد – به ازای هر روز دسترسی ملزم به پرداخت مبلغ 50 هزار ریال می باشد.

 

قوانین پشتیبانی و مشاوره فروش

1- کلیه کاربران موظف هستند درخواست های پشتیبانی خود را به زبان و فونت فارسی به سیستم پشتیبانی ارسال نمایند و از تماس با تلفن های واحد فروش ، فرم های تماس با ما و… برای پیگیری درخواست های پشتیبانی خودداری کنند.

2- زمان ارائه مشاوره فروش به صورت تلفنی توسط  شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک از شنبه تا پنجشنبه  از ساعت ۹ لغایت 17 می باشد و مشاوره خارج از ساعت اداری و روزهای تعطیل از طریق سیستم پشتیبانی و تلفن همراه سایت می باشد.

3- پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک  فقط به مالک اصلی سرویس پس از تایید اطلاعات و هویت ثبت شده در سیستم فروش تعلق خواهد گرفت.

4- کلیه اطلاعات کاربران و سرویس ها نزد شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک محفوظ خواهد بود و ارائه هرگونه اطلاعات در این خصوص منوط به ارائه نامه از مراجع قضایی خواهد بود.

5- پشتیبانی فقط شامل ماژول های طراحی شده توسط شرکت و مشکلات مربوط به آپتایم شبکه و سرورها می باشد و هیچ گونه پشتیبانی بابت مشکلات سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و مشکلات موجود در سایت یا سرور کاربران ارائه نمی شود و شرکت هیچ تعهدی در قبال حل این گونه موارد ندارد.

6- نصب و راه اندازی ماژول هایی که توسط شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک ارائه می گردد فقط یکبار به صورت رایگان انجام خواهد شد و نصب و راه اندازی مجدد مستلزم پرداخت هزینه می باشد.

7- ارائه هرگونه خدمات و پشتیبانی خارج از حیطه وظایف پشتیبانی شرکت مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

8- در صورتی که کاربر نیاز به مدیریت و رفع مشکلات سایت یا سرور خود داشته باشد می تواند پس از طرح مشکل و هماهنگی با شرکت نسبت به خرید بسته های مدیریت یا عیب یابی اقدام کند.

9- صرف خرید یا فعال بودن بسته مدیریت و عیب یابی دلیل بر شروع عملیات مدیریت و عیب یابی نمی باشد و کاربر موظف هست درخواست های خود را به صورت تیکت به واحد پشتیبانی اعلام کند.

10- تکنسین ها و مدیران سرورهای شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک به صورت ۲۴ ساعت کلیه سرورها را مانیتورینگ (نظارت ) کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل اقدام به رفع آن خواهند نمود.

11- اگر به دلیل مشکل سرور کاربر ، تنکنسین ها و یا کارمندان شرکت ناگزیر شوند برای رفع مشکل به دیتاسنتر مراجعه نمایند پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به عهده کاربر می باشد.

12- کلیه کاربران موظف می باشند قبل از ارسال تیکت، بخش آموزش و مقالات شرکت را مطالعه کرده و در صورت عدم یافتن راه حل مناسب برای رفع مشکل خود، تیکت ( درخواست پشتیبانی ) مورد نظر را ارسال کنند.

13- کلیه کاربران موظف می باشند در هنگام ارسال تیکت ، اطلاعات درخواستی مرتبط به هر واحد را به صورت دقیق و صحیح تکمیل نمایند در صورتی که اطلاعات به صورت ناقص یا اشتباه ارسال شود تیکت بدون پاسخ بسته خواهد شد.

14- کاربر موظف است اهمیت تیکت های ارسالی را با توجه به اهمیت واقعی تیکت انتخاب کند.

وضعیت ضروری: قطع شدن سرور یا سرویس

وضعیت مهم: مشکلاتی که باعث اختلال در سرویس گردیده است

وضعیت معمولی: کلیه تیکت های مالی ، فروش و تیکت های که شامل دسته های قبلی قرار نشود.

15- کاربران موظف می باشند برای هر درخواست پشتیبانی یک تیکت جدید باز کنند و از باز کردن تیکت های قدیمی و بسته شده خودداری کنند.

16- کاربران مجاز نمی باشند برای یک درخواست مشابه ، چند تیکت متفاوت باز کنند.

17- میانگین زمان پاسخ گویی به تیکت ها در ساعات اداری 1 ساعت و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل 3 ساعت می باشد.

18- در زمان هایی مانند مناسبت های خاص و یا ارتقا و بروز رسانی سیستم و … که پورتال کاربران در دسترس نباشد روش های جایگزین برای دریافت پشتیبانی خدمت کاربران اعلام خواهد شد.

19- در صورت عدم توجه و نقض هر یک از موارد فوق واحد مالی مجاز به اعمال جریمه نقدی به ازای هر تیکت می باشد که در صورت عدم پرداخت جریمه، ارائه خدمات پشتیبانی به مشترک  معلق خواهد شد.

نحوه رسیدگی به شکایات ، تخلفات و اخطارها

1- زمانی که برای یکی از سرویس های کاربر از طرف دیتاسنتر ،افراد حقیقی و یا حقوقی تخلفی گزارش شود شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک می تواند سرویس مشترک را بدون اخطار قبلی مسدود و به تخلف گزارش شده مستقیما رسیدگی کند.

2- حداکثر 24 ساعت بعد از زمان گزارش تخلف یا شکایت، مشترک موظف می باشد که به تخلف مربوط رسیدگی و پاسخ خود را برای شرکت ارسال نمایید.

3- در صورت عدم رسیدگی و یا پاسخ گویی مشترک ظرف زمان تعیین شده شرکت می تواند سرویس مشترک را لغو نماید و تعهدی در خصوص بک آپ اطلاعات کاربر ندارد.

4- در صورتی که شکایت طرح شده از کاربر ، خسارتی برای شرکت ایجاد نماید کاربر موظف به جبران کلیه خسارت های مادی و معنوی وارد شده می باشد.

5- در صورت تکرار تخلف از طرف کاربر ، شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک می تواند کاربر متخلف را به دلیل عدم توجه و رسیدگی به امور سرویس خود ، جریمه و یا اخراج نماید.

6- کاربر می پذیرد که در مسائلی كه در بخش قوانین و مقررات سرویس دهی ذکر شده است به هیچ عنوان شکایتی را به مراجع قانونی ارائه نکند و در صورت ارائه هرگونه شکایت نابه جا جبران کننده کلیه ضرر و زیان های مادی و معنوی ناشی از رسیدگی به پرونده تشکیل شده  باشد.

7- کاربر موظف می باشد كه محل طرح شکایت و دادرسی پرونده های مرتبط به خدمات و سرویس های ارائه شده توسط شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک را در دادگاه و يا كميته مبارزه با جرائم رايانه ای واقع در شهر تهران قرار دهد و شرکت به دعاوی و پرونده های تشکیل شده در دیگر شهرها و استان ها پاسخ گو نخواهد بود.

8- شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک تنها نسبت به عملکرد خود در چارچوب قوانین و مقررات سرویس دهی شرکت به مراجع قانونی پاسخ گو خواهد بود و عملکرد یا سرویس دهی دیگر سرویس دهندگان به هیچ عنوان به شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک مربوط نخواهد بود.

رفع مسئولیت و توهین به مسئولین شرکت

1- هر گونه توهین به سرویس ها ، مسئولین و کارمندان شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک از طریق هر گونه از وسایل ارتباطی ، اعم از سند های دیجیتالی ، ایمیل ، سیستم تیکت ، گفتگوی زنده ، ارتباط های مخابراتی تلفن ، فکس و حضوری به هر شکل ممنوع بوده و شرکت امکان قطع کامل سرویس و همچنین پیگیری از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ نگاه خواهد داشت.

2- سرویس های شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک به همان شکلی هستند ،که ارائه می شوند و همیشه سعی ما در بالا بردن کیفیت سرویس ها است اما هیچ گونه ضمانت و گارانتی در مورد قطعی ، بی عیب بودن ، امنیت و … ارائه  داده نمی شود و شرکت هیچ گونه خسارتی برای عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد و تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی مانند از دست رفتن اطلاعات به طور کامل نخواهد بود.

3- شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک هیچ تعهدی در قبال رسیدن ایمیل و یا اس ام اس های شرکت اعم از پرداخت صورت حساب ، منقضی ، لغو یا مسدود شدن سرویس و … ندارد و تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی در اثر عدم دریافت این پیام ها نخواهد بود.

4- شرکت فناوری اطلاعات هاست کلیک می تواند در هر زمان که بخواهد قوانین فوق را تغییر داده یا تکمیل نماید و هیچ گونه تعهدی در خصوص اطلاع رسانی تغییر قوانین به کاربران ندارد و در نهایت نسخه قابل استناد ، نسخه ای خواهد بود که بر روی وب سایت رسمی شرکت قرار خواهد گرفت و برای همه کاربران لازم الاجرا می باشد.